All-American ads of the 40s

All-American ads of the 40s

350
DELEN

ALL-AMERICAN_ADS_40S_coverIn All-American Ads of the 40s beschrijft hoofdredacteur en grafisch huis-historicus van Taschen Jim Heimann de Amerikaanse reclamekunst van een veelbewogen decennium. Alle afbeeldingen zijn stuk-voor-stuk schitterend opgefrist.

De Tweede Wereldoorlog bracht de Amerikanen curieus genoeg een ongekende welvaart. En niets weerspiegelt dit beter dan de artistieke advertenties. Het is alsof de modellen je voor het eerst toelachen vanaf hun prominente plek in het krantenrek. Enorme classic cars, sigaretten, Motorola radio’s, Seagram whiskey en wapentuig – alles is even mooi geïllustreerd. Heimanns sporadisch commentaar is viertalig afgedrukt (Engels, Duits, Frans en Spaans), dus prima te volgen. De grote kracht van de internationale uitgaves van Taschen. De prachtigste boeken worden zo uiterst betaalbaar en toegankelijk voor een enorm publiek.
co_all_american_ads_40s_090
Standaardwerk
Vooruit, ik ben als fan licht bevooroordeeld. Echter niet zonder reden. Nergens is broddelwerk te bespeuren. De hardcover omvat bijna 700 (!) indrukwekkende pagina’s, vol met klassieke advertenties, die natuurlijk ieder een kunstwerk zijn. Het zou me niet verbazen als elke krant uitgeplozen is in de zoektocht naar de mooiste platen.  Het drukwerk is magnifiek, uitgevoerd op een zware kwaliteit glanspapier.

co_all_american_ads_40s_542-543

Een heerlijk standaardwerk, dat door het formaat ook nog eens fatsoenlijken  je boekenkast past. Niet dat je dat wilt. Dit pronkstuk van nog geen drie tientjes moet voortdurend in het zicht liggen. Wauw. Een dikke tien. *****

 

Auteur: Jim Heimann
Uitgever: Taschen.nl
704 pagina’s / €29,95 / hardcover

[themify_button style=”medium green” link=”http://www.taschen.nl/popculture/All-American-Ads-of-the-40s/978-3-8365-5131-1/2301″ target=”_blank” ]Bestellen[/themify_button]