Chlorophyl Integraal 2

Chlorophyl Integraal 2

344

Vroeger waren sommige dingen zo lekker ongecompliceerd. Hulpjes mochten nog zwart zijn, een trein vol passagiers werd gewoon leeggegeten door hongerige kapers.

Chlorophyl 2Na zijn geboorte in 1954 werd de dappere eikelmuis Chlorophyl al snel een van de favoriete personages uit het weekblad Kuifje. Na zijn eerste avonturen in het Stille Dal belandt hij in het stadje Notenschelp, waar hij het opnieuw te stellen krijgt met zijn aartsvijand Anthraciet. De gewetenloze schurk smeedt snode plannen om de macht te grijpen. Samen met zijn trouwe vriend Minimum probeert Chlorophyl daar natuurlijk een stokje voor te steken.

De humor, vaart en prachtige tekeningen maken Chlorophyl een tijdloze strip voor lezers van 7 tot 77 jaar. In de driedelige integrale heruitgave zijn alle Chlorophyl-verhalen van Raymond Macherot bijeengebracht. Dit tweede deel bevat drie lange verhalen, waarvan er een, De Spoorpiraten, nooit eerder in zijn oorspronkelijke vorm als album is gepubliceerd. De strips zijn zo goed mogelijk teruggebracht naar hun oorspronkelijke staat.

Chlorophyl 2De verhalen worden voorafgegaan door een rijk geïllustreerd dossier – een uitgebreide handleiding met achtergrondinformatie. Als lezer van een latere generatie krijg je zo een uitstekend handvat om Chlorophyl en zijn schepper Macherot. Kenners van het eerste uur kunnen zich wentelen in jeugdsentiment en weer even terug naar toen… Dik in orde, deze stevige hardcover. Chlorophyl lijkt misschien ongecompliceerd, maar dat is maar schijn. Laat je verrassen met deze stripgeschiedenis.

Tekeningen & scenario: Raymond Macherot
Vertaling en bewerking: Willem van Helden
Uitgever: Scratch