Noach

Noach

240

En de Heere zei:
‘Ik zal de mens, die Ik geschapen heb, van de aardbodem verdelgen…’
(Genesis 6:7)

Met die woorden (afgedrukt op de achterkant van het boek) kondigde God lang geleden het overbekende verhaal van de zondvloed aan. De mensen werden niet weggevaagd omdat ze ongelovig waren, maar vanwege hun pure slechtheid. Noach krijgt visioenen. Hij moet zijn volk waarschuwen en oproepen tot bekering.

Tot dit punt loopt Noach ongeveer synchroon met de bijbel. Daarna zetten de makers van dit bijzondere stripboek een eigen interpretatie van de brontekst neer. In een mysterieuze, dorre wereld ontmoeten we kwaadaardige mensen, vreemde dieren en mythische reuzen met een eigen taal. De rode sfeer is futuristisch, de personages doorleefd en krachtig neergezet. Iedere pagina met veel gevoel voor dramatiek gecomponeerd…

Topteam
En dat mag eigenlijk geen verrassing heten. Er schuilen namelijk grote namen achter Noach. Darren Aronofsky en Ari Handel zetten hun naam onder het scenario. Ze zijn respectievelijk regisseur en producer van het prachtige Black Swan.  Een film die vele prijzen in de wacht sleepte. Tekenaar Niko Henrichon is een grote jongen uit Canada. Hij is regelmatig verantwoordelijk voor de covers van Marvel en DC Comics.

Het kunststuk dat ze afgeleverd hebben is alleen nog maar de inleiding. Het eerste deel in een reeks van vier. Er staat ons dus nog heel wat moois te wachten. Laten we hopen dat uitgever Lombard niet te lang wacht met het vervolg. Interessant weetje: waarschijnlijk wordt in juli al begonnen  met de opnames van Noah, met Russel Crowe in de hoofdrol. De film komt in 2014 in de bios.

Scenario: Darren Aronofsky & Ari Handel
Tekeningen: Niko Henrichon
Uitgever: Le Lombard