The Silver Age of DC Comics

The Silver Age of DC Comics

349

Begin dit jaar werd Europa getrakteerd op het imposante The Golden Age of DC Comics. Samensteller Paul Levitz beschrijft de geschiedenis van ‘zijn’ roemruchte uitgeverij. Deel twee is voorzien van een zilveren omslag. Met een gouden randje, dat dan weer wel.

Met The Silver Age of DC Comics gaan we into de space age: de periode 1956 – 1970. Superhelden hadden als het even kon een link met het heelal. Bovendien vond de eerste make-over plaats van de oorspronkelijke karakters. Flash, Green Lantern en natuurlijk Superman en Batman kregen een frisse facelift die paste bij dat moment.

silver-age-1

Exclusief
Ieder boek telt meer dan 400 pagina’s. En deze zijn tot aan de laatste bladzijde gevuld met zowel tekst als beeld. De veertien jaren worden uitgebreid beschreven. De belangrijkste tekenaars komen nadrukkelijk aan bod. Zo is er een mooi interview met Neal Adams, (mede) bedenker van onder meer Superman en Batman. Maar ook minder bekende namen passeren de revue. We zien hoe ze werkten, wat voor mensen ze waren en hoe de karakters tot stand kwamen op papier. Er is ook aandacht voor de razend populaire tv-serie Batman die in de zilveren periode werd gelanceerd. Een fenomeen op zich.

va_dc_comics_silver_age_wonderwoman

Snoepwinkel
Het aantal illustraties is enorm. Covers, details, foto’s en natuurlijk veel oorspronkelijke pagina’s. Gevat in de indrukwekkende vormgeving die we al kennen van The Golden Age. Als liefhebber waan je je meteen in de welbekende snoepwinkel. Iedere pagina ontlokt verrukte kreten en enthousiasme over het schitterende drukwerk. Met een prijs van nog geen veertig euro doet uitgeverij Taschen er werkelijk alles aan om kunst bereikbaar te maken voor iedereen. Bravo!

Samensteller: Paul Levitz
Uitgever: Taschen Nederland
Importeur: Librero