Wat wij moeten weten

Wat wij moeten weten

260

Wat wij moeten weten is een ontroerende Vlaamse familiegeschiedenis. Willy Linthout vertelt op onnavolgbare wijze de tragikomische gebeurtenissen uit het leven van Karel, Valere en Roger. Drie volwassen mannen die worstelen met het leven, de drank en hun ziekelijke, eigenzinnige moedre.

Den Boek
Gelukkig kunnen ze in geval van nood Den Boek raadplegen. Een bijzonder naslagwerk waarin moedre ontelbare tips (wat te doen tegen een kater), recepten en meest idiote en nutteloze weetjes (de uitverkoop in Griekenland begint op 14 oktober!) noteerde.

Willy Linthout
Willy Linthout is een van Vlaanderens beroemdste striptekenaars. Een getekend man van uitersten. Zo maakte hij Urbanus en het bejubelde Jaren van de Olifant, dat werd bekroond met tal van prijzen. Goed om te weten, is dat Wat wij moeten weten grotendeels autobiografisch is. Zijn eigen familie speelt de hoofdrol. Wannes (Sam) die zelfmoord pleegde. Zijn vader, Karel, is Willy zelf.

Diepgang
Het boek, dat deels bestaat uit eerder verschenen delen, oogt op het eerste gezicht als een eenvoudig verzameling van potloodstroken maar blijkt een psychologische diepgang te hebben die je pas later in het verhaal grijpt. Een deur naar een parallel verhaal. Het dwingt tot verder onderzoek, herlezen en medelijden met een zwaar getroffen mens. Gelukkig hoeft men zich niet te laten afschrikken door deze gewichtige woorden. Het verhaal wordt namelijk verrassend licht gebracht, opgediend met een ruime hoeveelheid pure Belgische humor. De lach overheerst constant: heerlijk leesvoer. Bedankt Willy.

Tekenaar: Willy Linthout
200 pagina’s / €24,95