Home Nieuws Klaar voor Kerst met StripKookboek 2

Klaar voor Kerst met StripKookboek 2

Na het succes van zijn eerste StripKookboek trakteert stripkok Leon Verhoeven ons nu op het enige echte tweede StripKookboek, een prachtige hardcover, waarin ruim 50 Belgische tekenaars hun teken- en kookkunsten laten zien. Met als kers op de zelfgebakken taart Helena Vandersteen, de dochter van, die een mooi voorwoord heeft geschreven. Genoeg ingrediënten dus om culinair verantwoord de Kerst in te gaan.

StripKookboek-2Een bietencarpaccio vooraf. Of liever een homemade, pittig geïllustreerde pindasoep? Gevolgd door Dorade met miso, een eigenwijze ribey en funky risotto. Liefhebbers van wild gaan voor de zwijnstoofpot met pastinaak, begeleid door een winterse ragout met bokbier. Het water loopt je vanzelf uit de mond.

Qua toetje worden we niet teleurgesteld: ik ga voor een citroentaartje met meringue, afgetopt met vurige aardbeien… Wordt u al enthousiast?

Vakwerk
Dit boek ademt goed verzorgd vakwerk uit. Daar waar de eerste editie echt begon als een passie van auteur Leon Verhoeven, die feitelijk geen flauw idee had waar hij aan was begonnen, is dit net even een stapje verder.
De layout is consistent en de recepten zijn goed te volgen. De bijgaande tekeningen, die het boek uiteraard zijn meerwaarde geven, zijn haarscherp, zorgvuldig ingekleurd en lekker gevarieerd. Maar wat wil je ook met zoveel tekenaars: ieder kiest vrij zijn eigen stijl en karakters. Het levert een fijne bloemlezing op van wat België te bieden heeft op culinair vlak en stripgebied. Maar voor de meer klassiek geschoolde koks staat ook bij ieder gerecht een foto van het beoogde eindresultaat.

Stripkookboek II BW-56

Tekenaars
Ruim 50 creatieve geesten leveren een bijdrage. Om even wat namen te noemen, in wilekeurige volgorde: Tim Tibo Bolssens, Steve van Bael, Mario J. Boon, Stephan Louwes, Steven de Rie, Lode Devroe, Wouter van Ghysegem, Caryl Strzelecki, Michael Vincent, Eric de Rop Lenaerts, Frodo de Decker, Philippe Delzenne, Franky Drappier, Tom Metdepenningen, Ben Seys, Tom Bouden, Rene Bergmans, Ivan Petrus, Patrick van Oppen, Jeff Broeckx, Christian Verhaeghe, Patrick Cornelis, Jimmy Hostens, Yan Gevuld, Joey Potargent, Bart Proost, Christian Papazoglakis, Wauter Mannaert, Wim Swerts, Ron van Riet, Bruno Gilson, Floris de Smedt, Arnout Fierens, Thomas du Caju, Nicolas Verhaeghe, Shirow di Rosso, Paul Geerts, Charel Cambré, Dirk Stallaert, Al Severin, Alain Poncelet, Dirk van der Auwera, Manuel Tenret, Jean-Marc Krings, Andy Genen, Kim Duchateau, Pascal Schokaert, Jan Bosschaert, Elisa Krings, Kristof Berte, Bruno de Roover, Philippe Madou, Marc Verhaegen en Luc Morjaeu.

Eetse!
We mogen niet klagen over smakelijke strips. Onlangs lazen we Smakelijk leven, en nu mogen we zelf aan de slag met het StripKookboek. Laat die Kerst maar komen, wij zijn er klaar voor. Laat je op onze socials even weten voor welk gerecht jij gekozen hebt? Succes!

Het StripKookboek II
Tekst: Leon Verhoeven
Tekeningen: Adriaenssens en vele anderen
148 pagina’s / €29,95 / hardcover

Haal dit boek bij je favoriete winkel, of bestel direct online:

Vorig artikelDe droefheid van de olifant is groots en meeslepend
Volgend artikelVolop kerstsfeer in Derde kerstdag
klaar-voor-kerst-met-stripkookboek-2Na het succes van zijn eerste StripKookboek trakteert stripkok Leon Verhoeven ons nu op het enige echte tweede StripKookboek, een prachtige hardcover, waarin ruim 50 Belgische tekenaars hun teken- en kookkunsten laten zien. Met als kers op de zelfgebakken taart Helena Vandersteen, de dochter van, die een mooi voorwoord heeft geschreven. Genoeg ingrediënten dus om culinair verantwoord de Kerst in te gaan.